به گزارش ميراث آريا (chtn)'مهدي چمران' با تاکيد بر اينکه بررسي اين موضوع بايد به صورت دقيق و کارشناسي انجام گيرد، در خصوص تکميل خطوط BRT موجود نيز افزود: در حال حاضر اين خطوط تا يک مرحله ساخته شده و سپس رها مي‌شوند که بايد به دنبال راه حلي براي تکميل آن بود.

وي همچنين در خصوص وضعيت ترافيک چهار راه پارک وي گفت : براي اين منطقه بايد طرحي پياده و اجرا شود ، چرا که اين نقطه به مسيرهايي همچون اتوبان شهيد چمران و خيابان وليعصر (عج) آسيب خواهد زد.

حمزه شکيب، رييس کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران نيز با اشاره به دريافت دو گزارش از سوي مسوولان اجرايي طرح brt بزرگراه چمران تصريح کرد: در اسفند ماه سال گذشته براي دريافت مجوز، گزارش اول ارائه و مقرر شد در زماني خاص اين فعاليت انجام شود که متاسفانه با تاخير عملياتي روبرو شد.

وي ادامه داد: در چند روز اخير مجددا مسوولان ساخت اين مسير گزارشي از روند اجراي پروژه به کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران ارائه کردند.

شکيب با بيان اين که يکصد دستگاه اتوبوس در اين مسير در حال تردد هستند، ظرفيت ابتدايي جابجايي مسافر را 50 هزار نفر در روز عنوان و اعلام کرد: هم اکنون حدود يک سوم اين ظرفيت پر شده است، ضمن اين که بر اساس گزارش نماينده کميسيون عمران شوراي شهر تهران اين ظرفيت در حال افزايش است.

وي زمان انتظار در ايستگاه‌ها را سه دقيقه بيان کرد و با اشاره به طرح جامع حمل و نقل در افق چشم‌انداز 1402، گفت: در اين سال بايد 75 درصد از 5/25 ميليون نفر مسافر از طريق حمل و نقل شهري انجام شود که در حدود 22 درصد آن بايد سهم اتوبوس‌ها است.

وي با تاکيد بر اينکه براي تحقق چنين هدفي بايد تسهيلات خاص براي حمل و نقل عمومي ايجاد شود، اظهار داشت: در حال حاضر برخي گره‌ها در اين مسير ديده مي‌شود که بايد تمهيداتي ازجمله ايجاد پارکينگ در مناطقي نزديک به ايستگاه‌ها انديشيده شود تا مردم راحت‌تر بتوانند از آن استفاده کنند .

شکيب همچنين به برخي گزارشات مردمي مبني بر کم شدن سرعت مسير خودروهاي شخصي در اين مسير اشاره کرد و اظهار داشت: سعي شوراي شهر تهران براي به حداقل رساندن چنين نارضايتي‌هايي است.

عليرضا دبير عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران نيز با اشاره به شکايت‌هاي مردم در خصوص اين مسير ، بسياري از طرح‌هاي ارائه شده از سوي معاونت حمل و نقل شهرداري را مسکني دو روزه خواند و گفت: امروز ترافيک در محدوده نمايشگاه بين‌المللي سه برابر شده و همچنين ترافيک منطقه پارک‌وي نيز به شدت افزايش يافته است.

وي اظهار داشت: اجراي پروژه BRT در برخي محورها مانند بزرگراه بسيج، خيابان آزادي و مسير خاوران ــ آزادي موفق بوده است، اما در اين محدوده به جاي کاهش مشکلات، موجب افزايش بار ترافيکي منطقه شده است.

در ادامه اين جلسه رييس شوراي شهر تهران درخصوص تصويب ماده 100 و ماده 77 در مجلس شوراي اسلامي نيز اظهارداشت: پس از تصويب و وجود نام شورا در اين مواد در شوراي نگهبان نام شوراي شهر حذف شد و مجددا براي تصويب به مجلس بازگردانده شد.

چمران با تاکيد بر اين که در اين مورد بايد يک نماينده از مديريت شهري حضور داشته باشد، گفت: براي پيدا کردن راه‌حلي براي حضور شورا در کميسيون ماده 100 به مدت سه ماه در مجلس مسکوت ماند، اما پس از اين مدت به جريان انداخته شد.
مهدي چمران تاکيد کرد: شوراي عالي استان‌ها پيگير موضوعات مربوط به شورا در مجلس است.

حسن بيادي نايب رييس شوراي شهر تهران نيز در خصوص پيگيري ارتباط با مجلس و شورا ،پيشنهاد تشکيل کميته‌اي را ارائه کرد که با موافقت شورا مواجه شد.

در اين جلسه کليات مجوز خريد املاک و اراضي سپاه در طرح بزرگراه شهيد شوشتري به تصويب رسيد.

بر اساس اين مصوبه شهرداري تهران اجازه داده شد تا با سپاه پاسداران در خصوص خريد اراضي سپاه واقع در مسير بزرگراه شهيد شوشتري به مساحت 391 هزار متر مربع با لحاظ نظريه کارشناسي اقدام کند.

همچنين مقرر شد نظريه کارشناسي توسط کميسيون توسعه و عمران تا هفته آينده تهيه و به پيوست مصوبه اضافه شود.202

انتهای پیام/

کد خبر 1389060149